Algemene voorwaarden


Definitie

• Verkoper: Philippe Leroux (P.L.X. Solutions)
• Koper: de persoon die het product aankoopt of in naam van wie hij het product aankoopt. 

  • Klant: een bezoeker op de website. 

Prijzen

• Alle prijzen vermeld op de website, op flyers of in brochures zijn onder voorbehoud van wijziging. De wijziging kan op elk moment gebeuren zonder voorafgaande melding. De Verkoper probeert steeds de correcte prijzen aan te houden.
• Alle prijzen vermeld op de website, op flyers of in brochures zijn steeds inculsief BTW, maar exclusief verzendingskosten, tenzij anders vermeld.
• De Verkoper heeft het recht de prijzen van producten besteld door de Koper ten allen tijde aan te passen onder extreme omstandigheden. Dit kan gebeuren door plotse aanpassing van transportkosten, invoertaksen, minimumbestellingen, ...
Offertes - Pro Forma facturen zij 14 dgaen geldig tenzij anders vermeld.

Betaling

• Betaling dient steeds vooraf te gebeuren. Dit kan de Koper doen via bankoverschrijving naar de rekening van Verkoper. Wanneer de Verkoper de betaling ontvangen heeft worden de bestelde goederen verstuurd. Eventuele bankkosten zijn ten rekening van Koper. (gebruik een Buitenlandse overschrijving met gebruik van onze BIC en IBAN nummers).
• Of op vraag van Koper kan Verkoper een betlaingsverzoek versturen via PayPal. Koper kan dan de betaling voldoen via zijn eigen PayPal account, of door gebruik te maken van een creditcard (VISA, mastercard). Bij speciale aanbiedingen (zoals starter
pakketten) vragen wij +/- 3% voor de PayPal kosten (PayPal kosten zijn +/- 3,4% ).    
• Goederen die worden afgehaald kunnen enkel betaald worden in cash.
• Als aankoop op krediet is overeengekomen tussen Verkoper en Koper, dan bedraagt de betalingstermijn maximum 14 kalenderdagen vanaf factuurdatum.
• Alle goederen blijven steeds eigendom van Verkoper tot het volledige bedrag voor de goederen is betaald. De Koper mag de goederen in deze periode niet gebruiken, doorverkopen of verplaatsen naar een andere locatie dan waarnaar verstuurd is. Enige schade veroorzaakt in deze periode is volledig ten laste van de Koper.
• Alle kosten voor het verkrijgen van de betaling of het ophalen van de goederen zijn ten laste van Koper. Dit omvat intrest op het verschuldigde bedrag en verzendingskosten voor het terugsturen van goederen.

Leveringsvoorwaarden

• Leveringstermijnen zijn onderhevig aan wisselende omstandigheden. De Verkoper zal Koper een indicatie geven van de te verwachten leveringstermijn bij het toesturen van de offerte. Indien geen levertijd vermeld wordt, dan vindt de levering rechtstreeks plaats vanuit onze stock.
• Alle verzendingen via PostNL (binnen Nederland) en Bpost (binnen België) komen normaal gezien binnen de 3 dagen aan, voor andere landen wordt u een verwachte leveringstermijn opgegeven. De koper moet de verkoper verwittigen indien hij de levering niet ontvangen heeft na 10 werkdagen (binnen BeNeLux) of na 15 werkdagen voor Frankrijk.
• Lange leveringstijden: Koper zal verwittigd worden van eventuele veranderingen van de leveringstermijn. Waar mogelijk wordt een alternatief voorgesteld.

Klachten en terugsturen van goederen.

• Als er een probleem is met de geleverde bestelling dan moet de Verkoper hiervan binnen de 48 uur na ontvangst van op de hoogte gesteld worden.
• Terugsturen van goederen is enkel toegelaten na overleg / overeenkomst met Verkoper.
• Terugsturingen onder rembours zullen niet aanvaard worden, en bijgevolg dus worden teruggestuurd naar afzender (Koper).
• Teruggestuurde goederen moeten zich in onberispelijke staat bevinden, in originele verpakking en worden teruggestuurd op kosten en risico van Koper.
• CD's en DVD's kunnen enkel teruggestuurd worden in originele en ongeopende verpakking.
• 2de keuze en ex demo toestellen kunnen niet ingeruild worden. (omdat de foutjes zijn op voorhand al gekend) 

Garantie

• Garantie op duurzame goederen bedraagt 12 maanden vanaf uw btw factuur datum of langer als de fabrieksgarantie langer is (een garantiekaart of registratie van het product kan vereist zijn). Duurzame goederen die tijdens de garantieperiode verbreken vertonen zullen hersteld of vervangen worden (na inspectie op misgebruik).
• 2de Keuze of ex demo toestellen worden hersteld, vervangen of terug bataald volgens de waarde van het oorspronkelijke toestel. (na inspectie op misgebruik)
• Het originele aankoopbewijs is nodig voor garantie.
• Reparatie of vervanging wordt uitsluitend gedaan vanaf het adres van Verkoper. Verzendingskosten zijn ten laste van Koper.
• De garantie wordt ongeldig verklaard als het product of goed verkeerd gebruikt wordt of beschadigd is, door derden wordt gebruikt, of als er aanpassingen aan worden gedaan of ermee geknoeid is. Bain-marie heaters worden door de fabrikant geinspecteerd om slecht of verkeerd gebruik uit te sluiten. Als wordt vastgesteld dat de bain-marie heater droog is gebruikt (geen water in het toestel zelf), dan zal een onderzoekingskost (momenteel 40€) worden aangerekend aan Koper, alsook de eventuele herstellingskosten. Als het een effectief defect van het toestel zelf is, dan zijn reparatiekosten of vervanging volledig gratis.

• Er wordt geen garantie verstrekt op gratis producten of gratis goederen. Stock uitverkoop / 2de keuze/ ex demo artikelen kunnen niet ingeruild worden. 

Verzendingskosten

Binnen België:
•Kijk naar verzending pagina
• Massagetafels, massagestoelen en andere zware goederen op aanvraag
(Taoline Tafels Bll en Sll:verzending inbegrepen, direct bij uw thuis of bij ons afgehaald) 

Binnen Nederland:
• Kijk naar verzendings pagina
• Massagetafels, massagestoelen en andere zware goederen op aanvraag
(Taoline Tafels Balance ll, Salon ll en de Taoline Vital Massagestoel:verzending inbegrepen, direct bij uw thuis of bij ons afgehaald (Nederland en België))

Levering naar Frankrijk of UK:
• Op aanvraag

Algemene informatie

PostNL en Bpack Bpost:
Als U op het moment van levering niet aanwezig bent dan zal het pakket opnieuw aangeboden worden op een later tijdstip, eventueel bij de buren achtergelaten worden, of kan je een briefje in de bus vinden waarop vermeld staat waar U het pakket zelf kan gaan afhalen.

GLS:
Als U op het moment van levering niet aanwezig bent dan vindt U een briefje in de bus waarop vermeld staat dat U contact moet opnemen met GLS om een nieuwe afspraak te maken.

Terugsturen van goederen:
Enkel na contact en goedkeuring van Verkoper.
Terugsturingen onder rembours zullen niet aanvaard worden, en bijgevolg dus worden teruggestuurd naar afzender (Koper). Verkoper aanvaardt geen teruggestuurde goederen zonder voorafgaande overeenkomst met Koper. 

Gegevens: 
De verkoper mag gebruik maken van de ingegeven gegevens van de klant. 

Algemeen: We raden aan een relevante massagecursus te volgen alvorens de massageproducten te gebruiken zoals hotstones, kruidenstempels, ... enz....